De website Panache.be gebruikt cookies om jou de beste spelervaringen te geven op onze website.
Door verder te surfen op de website bevestig je dat je deze informatie begrijpt of klik op "Meer info" als je meer zou willen weten over onze privacy policy.
OK

Frequently asked questions

Ik wil mijn standaardlimiet uitschakelen, hoe kan ik het doen?

Ga naar de website van de Nationale Bank van België en volg de volgende instructies op:

Hoe kom je aan het document

Ik slaag er niet in om een spel te starten / Het spel is geblokkeerd op de pagina “LOADING GAME”.

Indien u er niet in slaagt om een spel te starten of indien het spel geblokkeerd staat op de pagina “LOADING GAME”, is de kans groot dat de versie van Flash Player niet up-to-date is. Download en installeer de update van Flash om uw probleem op te lossen. (Download de meest recente versie van Flash Player)

Voor een maximale speelbaarheid, raden wij u tevens aan om de browser Google Chrome te gebruiken (Download Google Chrome)

Hoe lang duurt het vooraleer een opname op mijn rekening gestort is ?

Een opname wordt na 2 werkdagen behandeld, beginnend bij de dag na de aanvraag.

Afhankelijk van uw bank zijn er daarna nog 1 tot 3 dagen nodig vooraleer het geld op uw bankrekening beschikbaar is.

De periode, vanaf de aanvraag tot het moment waarop het geld zich op uw bankrekening bevindt, kan dus variëren tussen de 3 en 7 dagen.

Als een opname wacht op goedkeuring, is het onmogelijk om geld te storten. U kunt echter wel uw opname annuleren, via het menu KASHOUDER > STORTINGSOVERZICHT.

Vanaf welke leeftijd mag ik op Panaché spelen ?

Om te kunnen spelen op deze online spelsite, dient u de wetgeving van uw land te volgen. In België geldt de minimumleeftijd van 21 jaar. Indien u jonger dan 21 bent, is het onmogelijk om u in te schrijven op Panaché.

Welke beroepen zijn verboden om te spelen ?

In overeenstemming met de wetgeving, mogen notarissen, politieagenten,… geen kansspelen spelen. Zij mogen zich daarom ook niet inschrijven op deze online spelsite. Vooraleer een account aan te maken, verzeker u ervan dat u de wetgeving in uw land volgt en dat u niet één van deze beroepen uitoefent.

Moet ik ingeschreven zijn om te spelen ?

Als u niet ingeschreven bent, kunt u, met beperkt krediet, een demo spelen van 10 minuten, zodat u de kwaliteit van de spellen op deze online spelsite kan evalueren. Na de 10 minuten, wordt het spel onderbroken.

Eens u een account op Panaché hebt, kunt u, zolang u wenst, GRATIS SPELEN (met virtueel geld), dit om te oefenen of gewoon voor plezier.

Net zoals in de echte gokzalen, hebt u de mogelijkheid om, met uw account, te spelen met ECHT GELD. In dit geval kunt u stortingen uitvoeren via meerdere betalingswijzen en tevens wordt het mogelijk gemaakt om uw winsten naar uw bankrekening te storten. Om u in te schrijven op Panaché, volstaat het te klikken op ACCOUNT AANMAKEN en uw gegevens in te vullen.

Welke spellen zijn te vinden op Panaché ?

De spellen, op deze legale Belgische online spelsite, zijn van hetzelfde type als de spellen toegelaten in de Belgische speelzalen (voor klasse II-kansspelen). Deze spellen kunnen opgedeeld worden in 2 categorieën:

  • online dice (dobbelspellen)
  • online roulette

Deze online spelsite biedt u de bekende dobbelspellen (Dice Games), het lievelingsspel onder de Belgische spelers. Deze spellen werken volgens hetzelfde principe als de Dice Spinner, Deal or No Deal, Dice Runner en soortgelijken.

Is Panaché een legale online spelsite ?

Ja, de online spelsite Panaché opereert onder de bevoegdheid van de Belgische Kansspelcommissie. Dit betekent dat de website over een Belgische gokvergunning beschikt, die toestaat online gokspelen van klasse II (licentie B+) aan te bieden. De website respecteert bijgevolg ook de principes van het belang van de speler opgelegd door de Kansspelcommissie. (bijvoorbeeld het maximale uurverlies en de controle van het uitbetalingspercentage)

Op welke online spelsite kan ik, als Belg spelen ?

Vanaf 1 januari 2011, is er een wet van kracht voor de Belgische online spelsector. Deze verplicht de Belgische online spelsites over een officiële licentie te beschikken. Panaché beschikt over een dergelijke licentie (licentie B+) en is dus helemaal legaal.

U overtreedt de wet als u speelt op een spelsite die niet toegelaten is door de Belgische Kansspelcommissie en u kunt dan ook vervolgd worden.

Als u op een illegale spelsite speelt, kunt u bovendien het risico lopen dat uw account geblokkeerd wordt door de gezagsdragers en kunt u bijgevolg niet genieten van de voordelen van de verschillende beschermingsmaatregelen verplicht door de Belgische Kansspelcommissie, zoals de controle over het maximale uurverlies.

Wat te doen als ik spelverslaafd ben ?

Panache past een verantwoord spelbeleid toe. Spelen moet vooral plezierig blijven en als ontspanning gezien worden. Als u denkt dat u verslaafd bent aan het gokken, kunt u vragen om tijdelijk of permanent toegang tot het spelen ontzegd te worden.

Toegang tot spellen voor echt geld wordt dan onmogelijk voor u op deze online spelwebsite, maar ook op alle Belgische legale websites en casino's en land-based speelzalen.

U kunt alle nodige informatie over dit onderwerp (advies, testen, enz.) terugvinden in de rubriek “Verantwoord spelen” (https://www.panache.be/nl/hulp/verantwoord-spel)
Hoe kan ik geld storten op Panaché ?

Om op deze online spelsite te spelen met echt geld, kan u een bedrag storten aan de hand van één van de volgende betalingswijzen:

  • Bancontact (onmiddellijk)
  • elektronische betaling via Belfius (onmiddellijk)
  • elektronische betaling via ING (onmiddellijk)
  • voorafbetaalde kaart Paysafecard (onmiddellijk)
Is mijn geld veilig op Panaché ?

Panaché respecteert de Belgische wetgeving. Dit in tegenstelling tot de illegale websites die, buiten alle controle, vanuit een fiscaal paradijs werken. Panaché werkt onder de controle van de Kansspelcommissie en is gevestigd in België. 

Het gestort geld op uw account blijft dus veilig in België.

  • HipayTpp
  • HipayTpp_inapp
  • Hipay-Debit
  • HiPay
  • Ogone
  • Docdata
  • Paysafecard
Mijn e-mailadres
Vul een geldig e-mailadres in
Weet je niet meer welk e-mailadres bij je account hoort ? Neem contact op met onze klantendienst.
Algemene gebruiksvoorwaarden

Onze algemene gebruiksvoorwaarden zijn gewijzigd. Accepteer deze om verder te spelen en wedden.

Wettelijke stortingslimiet van € 500

Sinds 6 april vraagt de Kansspelccommissie spelers om elke website die zich niet aan de regels van de stortingslimiet houdt aan te geven. Ze vermeldt dat er 'momenteel geen enkele verhoging van deze limiet kan worden toegestaan'.

Om de spelers niet te bestraffen, kunnen zij die dat wensen aanvraag om de stortingslimiet te verhogen indienen. De spelers die met de documenten van de website van de Centrale voor kredieten aan particulieren kunnen aantonen dat zij niet als wanbetaler geregistreerd staan, zullen hun stortingslimiet van € 500 kunnen verhogen op basis van het koninklijk besluit van 25 oktober 2018.

In deze context hanteren wij het volgende principe:

  • Als je al op onze website bent ingeschreven en je jouw 'wettelijke' limiet al hebt uitgeschakeld, verandert er niets voor je. Als je wilt, kan je de 'wettelijke' limiet heractiveren op de pagina met je persoonlijke instellingen. Deze limiet kan niet meer worden uitgeschakeld zonder dat je een bewijs aan levert dat aantoont dat je niet ingeschreven bent als wanbetaler bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je al ingeschreven bent op onze site en je hebt je 'wettelijke' limiet nog niet uitgeschakeld, maar je zou dat wel willen doen, dan moet je ons een bewijs sturen dat je niet als wanbetaler geregistreerd staat bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je je net geregistreerd hebt op onze site en je wilt de 'wettelijke' limiet uitschakelen, dan moet je ons een bewijs sturen dat je niet als wanbetaler geregistreerd staat bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je buiten het Koninkrijk België woont, ben je niet aan deze controle onderworpen. Als je besluit, of besloten hebt, om de 'wettelijke' limiet uit te schakelen, verbind je je ertoe om verantwoord te spelen en aanvaard je dat wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld, omdat wij niet in staat zijn om te voldoen aan het hierboven genoemde Koninklijk Besluit.

Indien je je stortingslimiet wenst te verhogen, kan je de link naar de procedure gemakkelijk terugvinden op de pagina met je persoonlijke instellingen.

Daarnaast willen we je eraan herinneren dat onze site persoonlijke limieten per dag, week en maand aanbiedt. Deze limieten kan je na een periode van 72 uur aanpassen om helpen je op een verantwoorde manier te spelen.

We willen je er ook aan herinneren dat je jezelf een gokverbod kan opleggen bij onze landbased speelhallen en casinos,op onze websites of de website van de Kansspelcommissie via een registratie in het EPIS-systeem.

Als je wilt beoordelen of je gokgedrag problematisch is, test het dan op http://gokhulp.be/

Je hebt jezelf momenteel uitgesloten

Op jouw verzoek ben je voor een periode van 6 maanden uitgesloten van onze website.

Neem, om deze zelfuitsluiting te annuleren, contact op met onze klantenservice.